Recorregut

Icones 24hm - RECORREGUT2b13d3db-9109-4552-834a-249361fe4e84

ETAPA 1: Hostalets – Cantonigrós (13.35km, +670m de desnivell – durada prevista 4hores)

Sortirem dissabte 11 de Gener a les 14hores ben puntuals dels Hostalets i agafarem el Camí Ral d’Olot a Vic, passant pel Molí Vell, la Font de les Marrades i les marrades, que es recolzen en uns murs de pedra molt ben aparellats, fins a l’antic Hostal del Grau, aquí haurem fet bona part de la pujada d’aquesta etapa, seguirem per la part alta del Collsacabra vorejant els cingles d’Aiats fins a Cantonigrós.

A Cantonigrós ens pararem al camp de futbol on hi haurà el primer avituallament (una mica de berenar) i els que vulguin plegar en aquesta etapa els autocars els tornaran fins a Hostalets on haurem deixat els cotxes.

ETAPA 2: Cantonigrós – Sant Pere de Torelló (14.60km, +265m de desnivell – durada prevista 4hores)

Sortirem del camp de futbol de Cantonigrós pel Camí de l’Abat Oliva, direcció Sant Pere de Torelló, aquesta etapa transcórrer majoritàriament per pistes obertes per on si fa una nit clara podrem admirar els perfils del Collsacabra i la serra de Bellmunt.

A Sant Pere de Torelló pararem al Restaurant l’Arribada on pararem a sopar el ja tradicional Plat de Macarrons  i els que vulguin plegar en aquesta etapa els autocars els tornaran fins a Hostalets on haurem deixat els cotxes.

ETAPA 3: Sant Pere de Torelló – Montesquiu (19km, +1000m de desnivell – durada prevista 7hores)

En aquest cas, l’etapa de la nit, que serà la més llarga, està dividida en 3 parts.

Després de sopar, atravessarem Sant Pere de Torelló per enfilar direcció Bellmunt, una pujada d’uns 650m en poc més de 5km, a Bellmunt farem una parada per reagrupar el grup i prendre una mica de beure calent i galetes.

Continuarem de baixada i pla direcció a Santa Maria de Besora creuant la riera de la Foradada prop del Salt del Molí, a Santa Maria de Besora tornarem a fer una parada per reagrupar el grup i prendre un caldo calent.

De Santa Maria de Besora enfilarem direcció al Castell de Besora, pla Revell i seguirem pel GR-151 fins al Castell de Montesquiu on hi haurà el final d’etapa, aquí ens esperarà un avituallament amb xocolata desfeta i coca, en aquest punt els que vulguin plegar, els autocars els tornaran fins a Hostalets on haurem deixat els cotxes.

2D5F2F44-62A1-4E12-83E1-44E97D9BD957

ETAPA 4: Montesquiu – Llaés (11km, +530m de desnivell – durada prevista 3hores)

Des del ,mateix Parc del Castell ens dirigirem a Llaés, passant pels Bufadors de Beví  i agafarem la pista asfaltada que va de Santa Maria de Besora a Llaés per la que caminarem uns 4 Km. A Llaés pararem a esmorzar  i els que vulguin plegar en aquesta etapa els autocars els tornaran fins a Hostalets on haurem deixat els cotxes.

ETAPA 5: Llaés – Vallfogona (10.70km, +500m de desnivell – durada prevista 3hores i 45minuts)

L’última etapa sortirem de Llaés i enfilarem direcció l’ermita de la Cau que es troba en el camí d’ascens al Castell de Milany des d’on ja només quedarà el descens pausat fins a Vallfogona .

A Vallfogona està previst que hi arribem a les 14hores del diumenge 12 de Gener, farem un petit pica-pica i els autocars ens tornaran a tots a buscar els cotxes a Hostalets d’en Bas.

Es calcula que el recorregut tindrà uns 70 Km i 3000 m de desnivell positiu. Tot i això, pot haver-hi modificacions en el recorregut degut a la climatologia o si l’organització ho creu oportú.

Hi haurà un servei d’autocars des d’Hostalets de Bas que traslladaran als participants que vulguin començar cada etapa i s’emportarà als que vulguin plegar.

Com cada any insistim que la caminada és en règim d’acompanyament doncs l’itinerari no està marcat i cal seguir el ritme dels guies. És important anar el més junts possible. Es procurarà anar a un ritme adequat per tothom però tampoc anem de passeig. L’objectiu és fer les etapes en el temps previst per tal d’arribar el diumenge a les 14hores a Vallfogona.